תפריט ניווט מהיר
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    “להיות מספר #1 במנוע החיפוש של גוגל” – זו המטרה העילאית שבשבילה נולד תחום הקידום בגוגל.

    אם רק נחשפת לראשונה לתחום ואתה מעוניין לדעת איך לעשות קידום אורגני בגוגל, או לחילופין אתה משקיע לא מעט זמן כרגע על האתר שלך אבל לא רואה תוצאות, המדריך שמובא לפניך יעשה לך את החיים משמעותית קלים יותר, יחסוך לך טעויות של מתחילים, יחסוך לך המון שעות לחינם, כסף וכמובן – יביא לך תוצאות.

    רגע לפני שנצלול ביחד לפרקטיקה ונביא טיפים, דגשים ומונחים חשובים בעולם קידום האורגני, חשוב שניישר קו אודות השאלה “מה זה קידום אורגני בגוגל”.

    מה זה קידום אורגני בגוגל

    קידום אורגני, מתייחס לכל הפעולות, הביצועים, הכספים והעבודה אשר מושקעים למען קידום האתר בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל.
    חשוב לשים לב לדגש חשוב – קידום אורגני לא מתייחס לתוצאות ממונות, עליהן תשלם פר קליק, אלא לתוצאות שמופיעות ללא ההקדמה “ממומן”.

    התחום נולד אי שם בשנת 2000 כשמנועי חיפוש עדיין לא היו כה פופולאריים כמו היום.
    בזמנו, התחום היה קל להפליא, ומספיק שהיה לך אתר, והיית דוחף את כל הביטויים החשובים לך והיית נמצא במקומות הראשונים.
    מאז ועד היום, האלגוריתם של גוגל (הדרך בה גוגל מדרג את האתרים) השתכלל בצורה בלתי רגילה, ועל כן, על מנת להגיע למקומות הראשונים בגוגל, יש צורך ליישם מספר עקרונות חשובים, עליהם נרחיב בהמשך.

    הידעת: בעבר מקדמי אתרים עלו על שיטה כי כל מה שצריך לעשות זה לכתוב כ – 15 פעמים ברצף את ביטוי המפתח בטקסט או בתיאור התמונה והדף שלך היה ממריא למקום הראשון. לצערך או למזלך, היום זה כבר לא ככה.

    למי מתאים ללמוד קידום אורגני בגוגל

    אם תשאלו מקדם אתרים למי מתאים קידום אתרים, הוא כנראה יענה לכם – לכולם. עם זאת, חשוב לנו לפרט באילו מקרים קידום אתרים יתאים לך ובאילו מקרים לא.
    באופן כללי, במידה ואתה רוצה לצבור לידים, רכישות ולקוחות חדשים דרך תוצאות החיפוש של גוגל, קידום אתרים מתאים לך.
    ועכשיו בפירוט:
    נתחיל משני תנאים בסיסיים שעליך לקיים על מנת שתתאים לקידום אתרים:
    קידום אתרים מתאים למי שיש אתר קיים או שמעוניין בבניית אתר – הבסיס לכל העסק של קידום אורגני בגוגל הוא – אתר. ללא אתר, אין לנו מה לקדם. במידה ויש לך אתר קיים, מעולה! במידה ואין לך אתר, חשוב שתדע שקידום אורגני מצריך בנייה של אתר. עלות בניית האתר נפרדת מעלום הקידום.
    טיפ! במידה ואתה לא בעל סטארטפ או חברת ענק אשר צריך מערכת סופר מתקדמת, תוכל לחסוך לא מעט כסף על ידי בניית אתר בוורדפרס למשל.
    קידום אתרים מתאים למי שמוכן להשקיע זמן ו/או כסף – חשוב שתדע, שקידום אתרים זה לא “זבנג וגמרנו”. קידום אורגני בגוגל מצריך השקעה של אחד משני הפרמטרים הבאים (ולעיתים גם את שניהם): זמן וכסף. במידה ואתה מעוניין לתת את עבודת הקידום לחברה מקצועית, תוכל לחסוך לעצמך זמן רב ולמידה עצמית. במידה ואתה מעוניין ללמוד הכל לבד, חשוב שתדע שתוכל לחסוך כסף (עדיין תצטרך להשקיע כסף, אך פחות), אך תידרש להשקיע לא מעט זמן.
    טיפ! אם אתה מעוניין ללמוד קידום אתרים בעצמך, חשוב שתיקח את המדריך הנ”ל ותיישם אותו מא’ ועד ת’. יישום של המדריך הזה, יעזור לך בצורה בלתי רגילה להטיס את האתר שלך בדירוש של גוגל.

    כעת, נפרט על סוגי האתרים והשירותים אשר מתאימים לקידום אתרים:
    קידום אתרי חנות – במידה ואתה בעל אתר של חנון אונליין, קידום אתרים יכול לתת לך פוש רציני במכירות שלך. בין אם אתה מוכר טלוויזיות, סלונים, מחשבים, פלאפונים, דובים או טיסות, קידום אורגני לאתר החנות שלך בהחלט יכול להעלות לך את ההכנסה.
    קידום אתרי תדמית לעסקים פיזיים – במידה ואתה בעל עסק המוכר מוצרים פיזיים כדוגמת שלטים, מנורות, עיצוב משרדים, נדל”ן ועוד, קידום אתרים יכול להפיץ את המותג שלך ברחבי האינטרנט.

    קידום אתרי תדמית לנותני שירות – במידה ואתה בעלים של עסק אשר נותן שירותים כלשהם, קידום אתרים יוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלך. בין אם אתה מסאג’יסט, פסיכולוג, אינסטלטור, מורה פרטי, יועץ, מעצב אתרים או עורך דין, קידום אתרים יסייע לך להגיע ללקוחות נוספים באזור השירות שלך.
    קידום פורטלים, מגזינים ובלוגים – במידה ואתה בעלים של פורטל/מגזין/בלוג, קידום אורגני בגוגל, בהחלט יכול להביא לך כניסות וקוראים נוספים. פורטלים רבים בתחום הרפואה, הכלכלה, הספורט, המדע וההייטק זוכים למאות אלפי מבקרים מדי חודש, בזכות קידום אתרים נכון.
    הינה מספר דוגמאות ללקוחות שאנחנו מקדמים והגיעו לתוצאות מרשימות בהחלט:

    מושגים בסיסיים בקידום אורגני

    אם אתה רוצה לדבר צרפתית עליך לדעת את המילים הבסיסיות של השפה, בדיוק כך עליך לעשות כשאתה לומד ומכיר את תחום הקידום האורגני בגוגל – עליך להכיר את המושגים הבסיסיים של התחום.

    להלן המושגים שאתה פשוט חייב להכיר בתחום קידום האתרים:
    דומיין – שם ייחודי הניתן לאתר הנמצא באינטרנט. דוגמאות לדומיין: godaddy.com, ynet.co.il.
    שרת אחסון – המקום בו המידע והנתונים של האתר נמצאים.
    SEO – ראשי התיבות של Search Engine Optimization. שם נרדף לביטוי “קידום אתרים”.
    אופטימיזציה – שם כולל המתייחס לכל הפעולות אשר מבצע מקדם האתרים על האתר, על מנת לשפרו בדירוג במנועי החיפוש.
    מילות מפתח – המילים או הביטויים בעזרתם גולש מחפש מידע או שירות במנוע החיפוש. לדוגמה “עורך דין פשיטת רגל”, “כמה עולה דירה בתל אביב”, “צעצועים לקנייה” ועוד.
    אנקור – מילה או ביטוי עליהם נשים קישור לדף או אתר אחר.
    זחלנים – ובשמות הנרדפים: עכבישים, בוטים, Spiders, Crawlers, Bots מתייחסים לרובוטים של גוגל אשר מבצעים סריקה של האתרים ברשת.
    וורדפרס – מערכת חכמה ומתקדמת לבניית אתרים ותפעולם.
    אתר חנות – אתה המבוסס על פלטפורמת מכירות. אתר זה מאפשר מכירת מוצרים אונליין.
    CTR – ראשי התיבות של Click Through Rate. אחוז הקליקים שהאתר מקבל.
    מנוע החיפוש Google – מנוע החיפוש המוביל ביותר בישראל ובעולם.
    מנוע החיפוש Bing – מנוע החיפוש השני בגודלו, מטעם חברת מיקרוסופט.
    מנוע החיפוש Yahoo – מנוע החיפוש השלישי בגודלו, מטעם חברת Yahoo.
    ON page – העבודה המתבצעת על האתר עצמו על מנת לקדם את האתר במנועי החיפוש.
    Off Page – העבודה המתבצעת מחוץ לאתר (כדוגמת קישורי Backlinks) על מנת לקדם את האתר במנועי החיפוש.
    ALT – תווית תמונה המסייעת לגוגל להבין מה נמצא בתמונה.
    מטה דאטא – הכותרת והתיאור של הדף באתר אשר מוצגים לגולש בעת ביצוע חיפוש במנוע החיפוש.
    קישורים פנימיים – קישורים שנמצאים באתר עצמו ומפנים מדף אחד לדף אחר.
    קישורים יוצאים – קישורים שנמצאים באתר עצמו ומפנים לאתר אחר ברשת.
    קישורי Backlinks – קישורים שנמצאים באתר אחר ומפנים לאתר שלנו.
    DR – ראשי התיבות של DOMAIN RATE. נתון המשער את הכח שיש לדומיין כלשהו ברשת.
    UR – ראשי התיבות של URL RATE. נתון המשער את הכח שיש לדף ספציפי ברשת.
    סכמה – באנגלית Schema. סכמה הינה קוד אשר מסייע למנועי החיפוש להבין באיזה סוג תוכן מדובר. האם מדובר בדף מידע, שירות, מוצר, שאלות-תשובות ועוד.
    הדר – באנגלית Header. מתייחס לתפריט העליון באתר.
    פוטר – באנגלית Footer. מתייחס לשטח התחתון הנמצא באתר. בדרך כלל מכיל קישורים ומידע על האתר עצמו.

    כלים שכל מקדם אתרים אורגני חייב להכיר

    ישנן מערכות רבות אשר יסייעו לך לקדם את האתר. אנו נתייחס ל – 3 מערכות בתור התחלה, שלדעתנו יעניקו לך את העזרה הגדולה ביותר:

    הכירו את Screaming Frog

    סקרימינג פרוג ובעברית “הצפרדע הצועקת” הינה תכנת SEO שעלייך להכיר מקרוב.
    בעזרת התכנה, תוכל לקבל את כל המידע הטכני החשוב ביותר על האתר שלך או לחילופין על האתר של המתחרים שלך. במילים אחרות, התכנה תסייע לך רבות לעשות On Page בצורה מושלמת (לא זוכר מה זה On Page? קפוץ רגע למושגים הבסיסיים שהצגנו).


    הינה הפרמטרים החשובים ביותר שהתכנה מביאה:

    שגיאות והפניות באתר – התכנה תציג לך האם הדפים מוצגים בצורה תקינה וכן אילו דפים מחזירים שגיאה או הפנייה 301, 302, 404 וכ’ו. (אל דאגה אלו מושגים שתכיר בהמשך)
    מטה דאטא – התכנה מציגה את המטה דאטא (כותרת ותיאור) של כל הדפים באתר. כך תוכל לדעת היכן חסר מידע או לחילופין היכן ישנו מידע לא תקין.
    כותרות – התכנה מציגה את כל הכותרות שיש באתר.
    שים לב! הגירסה החינמית של המערכת מאפשרת סריקה של עד 500 כתובות.

    הכירו את Ahrefs


    מערכת בינלאומית המספקת מעקב מלא אחר כלל האתרים בעולם וכן מעניקה כלים לביצוע בדיקות קידום אתרים.
    מערכת Ahrefs נחשבת למערכת המובילה בעולם בתחום קידום האתרים.


    כל מה שצריך לדעת כדי לקדם אתר בצורה אורגנית – בכלי אחד

    דירוג DR ו – UR – ציונים משוערים לכח שיש לאתר שלכם.
    קישורי Backlinks (בקלינקס) – מספר הקישורים שקיבלתם מאתרים אחרים וכן פירוט מלא עליהם.

    מספר מילות המפתח שהאתר שלכם מדורג עליהן.
    נפח חיפוש – בדיקת כמות החיפושים החודשית שיש לביטוי כלשהו במנוע החיפוש וכן ב YOUTUBE.
    כלי לביצוע מחקר מילות מפתח – סיוע במציאת מילות מפתח רלוונטיות לאתר שלך.
    והרשימה עוד ארוכה.
    שים לב! מדובר במערכת בתשלום בלבד

    הכירו את GTMetrix

    מערכת חינמית אשר מבצעת בדיקה למהירות האתר שלכם. מערכת פשוטה אך חשובה להפליא.

    מה זה On Page בקידום אתרים

    כפי שציינו קודם לכן, המונח מתייחס לכלל הפעולות שנבצע באתר עצמו על מנת לקדמו במנועי החיפוש.
    להלן צ’ק ליסט קצר הכולל את כלל הפעולות שיש לעשות ב On Page:
    בדיקת הפניות ושגיאות באתר – יש לבדוק כי כל הדפים באתר מוצגים בצורה טובה. ניתן לעשות זאת בעזרת כלים שונים כדוגמת SCREAMING FROG.
    שיפור מהירות אתר – יש לדאוג כי מהירות האתר תהיה מספקת וטובה. מהירות האתר תלויה במסגר גורמים ובניהם שרת אחסון, שטח פנוי, גודל תמונות, קוד ועוד.
    יצירת הדר איכותי – בחירת מילות המפתח החשובות ביותר לאתר ומיקומם בהדר.
    יצירת פוטר איכותי – בחירת מילות מפתח חשובות נוספות ומיקומן בפוטר. בנוסף מומלץ כי הפוטר יציג גם את שאלות הפעילות וכתובת העסק.
    שיפור חווית משתמש – בדיקה כי כלל הכפתורים פועלים באתר, כי הטקסט ברור לגולש וכי אין שגיאות שלא הכרנו.
    התאמת האתר למובייל – בדיקה כי האתר מוצג ופועל בצורה פעולה גם במובייל (סמארטפון ואייפד).
    כיווץ תמונות – בדיקת גודל התמונות וכיווץ התמונות בעלות משקל גבוהה. ניתן לעשות זאת בעזרת מספר כלים מתקדמים כדוגמת Shortpixel לוורדפרס.
    תוכן האתר – יש לעבור על תכני האתר ולראות שהמידע המובא כתוב בצורה ברורה וכזו אשר נותנת ערך לקורא.
    כותרות – הכותרות הינן פרמטר חשוב עבור קידום אתרים. על כן, חשוב לוודא כי לכל דף יש כותרת H1 (הכותרת הראשית באתר). בנוסף, יש לדאוג כי כותרות המשנה יהיו H2 או H3.
    מילות מפתח – במידה ורוצים שדף מסוים יופיע במיקום גבוה בגוגל יש לדאוג כי הוא יכיל מספיק פעמים את מילות המפתח. על מילות המפתח להופיע: בכותרת הראשית, בפסקה הראשונה ולפחות פעם נוספת בטקסט.
    מטה דאטא – הכותרות והתיאורים אשר מוצגים בגוגל משפיעות מאוד על הדירוג של גוגל וכן על כניסות הגולשים לדף שלך. הקפד כי מילת המפתח תופיע גם בכותרת וגם בתיאור המטא דאטא של הדף.

    מה זה Off Page בקידום אתרים

    הביטוי Off Page מתייחס לכלל הפרמטרים המשפיעים על הדירוג של האתר בגוגל אך לא נמצאים בתוך האתר עצמו אלא מחוצה לו.
    להלן הפרמטרים החשובים ביותר ל Off Page:

    קישורי Backlinks

    בניית והשגת קישורי Backlinks איכותיים תחזק את האתר שלך ותעניק לך דירוג יותר גבוה במנועי החיפוש.

    נוכחות ב Social Media

    ככל שלמותג שלך יש יותר נוכחות ברשתות המדיה השונות כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טוויטר ועוד כך הדירוג שלך בגוגל יעלה. גוגל יודע למדוד האם מגיעים לאתר שלך דרך רשתות חברתיות.

    נוכחות של המותג שלך ברשת

    אם מנוע החיפוש מבחין כי השם שלך או של המותג שלך מופיע בהקשרים חיוביים ברחבי הרשת, הוא יעניק לך דירוג חיובי. לעומת זאת, אם תקבל פידבק שלילי ותגובות שליליות ברשת, מנוע החיפוש יתן לך דירוג שלילי.

    מחקר מילות מפתח

    כדי להגיע לדירוג גבוה בגוגל צריך להתחיל ממחקר מילות מפתח איכותי.
    הסיבה לכך היא שלפני ההגעה למקום #1 צריך קודם כל לדעת על אילו מילים וביטויים אנחנו רוצים להשקיע זמן, כסף ומאמץ.

    מטרת המחקר
    הגעה לרשימת ביטויים רלוונטיים לתחום שלך אשר יכולים לתת לך כניסות לאתר, לידים ומכירות דרך החיפוש האורגני.

    איך עושים מחקר מילות מפתח

    אנו נפרט בהרחבה על מחקר מילות מפתח במאמר אחר, אך כעת נציין בקצרה את הדרכים היעילות ביותר לבצע מחקר מילות מפתח:
    הרעיונות שלך – כתוב על דף או בוורד את כלל הנושאים, הבעיות, הפתרונות, המוצרים והשאלות שאתה מכיר כי רלוונטיים לתחום שלך. סיכוי גבוה, כי הרבה מהדברים שתכתוב אכן יהיו רלוונטים כמילות מפתח.
    השתמש בכלים למחקר מילות מפתח – ישנם כלים אשר יסייעו לך לבצע את המחקר. כמו למשל Ubbersuggest, google ads, AHREFS ועוד.
    בדוק את המתחרים – הכנס ל 5 האתרים המובילים בתחום שלך ובדוק על אילו נושאים הם כתבו.
    בדוק את המתחרים בצורה האיכותית והמהירה ביותר – העזר במערכת Screaming Frog על מנת לסרוק את אתר המתחרים, ולחלץ את כלל הכותרות הראשיות שלהם. לאחר מכן, בצע סינון של הנושאים.

    מחיר קידום אורגני בגוגל

    כמו בכל מוצר ושירות, נשאלת השאלה “כמה עולה קידום אורגני בגוגל”. חשוב לנו כחלק ממדריך זה להתייחס לשאלה חשובה זו.
    במידה ותפנו לחברות הקידום השונות בישראל, אתם תקבלו טווח מחירים רחב למדי:
    קידום אורגני מקצועי עולה בין 1,000 – 5,000 ש”ח.
    ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על המחיר:
    נישת האתר – ישנם תחומים קשים יותר לקידום כדוגמת עריכת דין, הובלות ורפואה, אשר דורשים השקעה רבה ועל כן יהיו יקרים יותר.
    מומחיות המקדם – מקדם מקצועי עשוי לבקש מחיר גבוה יותר עבור השירות שלו.

    סיכום קידום אורגני בגוגל

    מה תקבלו בתמורה – מקדם אתרים אחד יכול להעניק לכם מדי חודש מאמר אחד בלבד לאתר ו – 0 קישורי בקלינקס. לעומת זאת, מקדם אתרים אחר יכול להעניק לכם מדי חודש 3 מאמרים לאתר ו – 5 קישורי בקלינקס. לכל שירות, מחיר שונה.