קידום אתרים

קידום אתרים - מקדם אתרים בגוגל 99.9% התחייבות להגברת התנועה 1

קובי אגאי

מה זה קידום ומי צריך אותו?

קידום אתרים הוא מונח מהעולם הדיגיטלי והוא כולל שתי שיטות ואין סוף הנחיות, באלו פעולות יש לנקוט כדי לחשוף את האתר שלכם בפני גוגל ולהגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש. יש שני סוגים של קידום אתרים:

  • קידום אתרים אורגני

  • קידום אתרים ממומן.

שתי הדרכים מובילות לעמוד הראשון, אך מדובר בתהליך ובעבודה קשה. אין נסים ונפלאות ברשת וכל תהליך דורש את הזמן והמיומנות שלו. כדי להבין איך פועלות שתי השיטות על גוגל, הנה מדריך קצר.

 

קידום אתרים  אורגני- Search Engine לפני בניית האתר

קידום אתרים הוא חלק שחייב לבוא לידי ביטוי עוד לפני שבונים אתר. האתר חייב להיות מותאם למנועי החיפוש, כי הם אלה שבעצם מובילים את האתרים למקום הראשון. לפני שבונים אותו צריך איש קידום אתרים לערוך מחקר מילות מפתח וכמובן לשלב אותן כבר בקטגוריות באתר. בהמשך צריך לבנות אתר בהתאם להנחיות של גוגל, לכתוב את קוד האתר( רצוי קוד פתוח) ולבנות את התוכן וחווית המשתמש. בהמשך מקדם האתרים בונה את הקישורים, קובע מהו התוכן הרלבנטי, מוודא שהקבצים של האתר נגישים ופתוחים לגוגל. מסיר  את החסימות הקיימות שפוגמות בנראות של האתר אצל גוגל. אם הוא לא יראה אותו, הוא לעולם לא יגיע גם לעמוד העשירי.

החטא של חובבני קידום האתרים

קידום אתרים הוא לחלוטין לא עיסוק חובבני. הכללת מילות מפתח בתוכן באתר, הוא לא הדבר היחידי וגם לא הראשון שעושה איש קידום אתרים מקצועי. העובדה שכל כך הרבה בעלי אתרים מצהירים כי הם מקדמים את האתר שלהם לבד, או נותנים את התפקיד הזה לבן של השכנים, זהו חטא וגם עונשו יבוא….הפעולות שיש לבצע לקידום אתרים דורשות ידע, מקצועיות ובעיקר המון ניסיון ואם יש אתרים שלא מתקדמים לשום מקום, זה משום שעל מלאכת הקידום שלהם מופקד חובבן וזה חמור.

גם לחברות בניית אתרים יש חלק בכך שאתרים רבים לא מצליחים להגיע למקומות ראשונים בגוגל. חלקם לא בנויים נכון והם גורמים לקבצים להיעלם מתוצאות החיפוש, או שהם חסומים. את הפעולות הרחבות שדורשות קידום אתר, חייב לעשות מקדם אתרים מקצועי וכך צריך להיראות אתר שמקדם אתרים מקצועי מקדם:

  • הקבצים שלו נגישים ופתוחים לגוגל.

  • הקבצים אינם חסומים.

  • תפריט האתר מבוסס על מילות וביטויי מפתח.

  • קישורים פנימיים בין העמודים באתר.

  • תוכן מקורי ולא משוכפל.

  • תוכן מקרי ולא משוכפל גם בתוך האתר.

  • זמני טעינה קצרים וגלישה מהירה בתוך כמה שניות.

  • איתור מילות וביטויי מפתח קשורים ולא סטנדרטיים.

  • בניית אסטרטגיית תוכן באתר.

  • בניית תוכן איכותי ומגוון באתר.

  • שיווק האתר באמצעי הקידום.

  • הבאת טראפיק איכותי לאתר.

  • אתר ידידותי למשתמש וקל להבנה.

 

מחקר מילות מפתח חכם- לא כל אחד יכול!

מחקר מילות וביטויי מפתח רלבנטיים לאתר, לא קשור רק למילים ולביטויים הישירים של נושא האתר, אלא לעולם שמסביבו, לזיקה שלו לנושאים אחרים ולנגזרות שונות של ביטויי המפתח. הנה לדוגמה כמה מילות מפתח, הקשורות לעולם קידום האתרים, בלי שימוש בביטוי הישיר עצמו:

מקום ראשון בגוגל, מה שהגולשים מחפשים, תנועה באתר, תוכן מעניין, השארת פרטים, שיווק ברשת, קמפיין חשיפה, קטגוריות, מנוע החיפוש גוגל, דפי אתר, גלישה ודפדוף, כותרות, נגישות אתרים, סרטון, ראיון, תחום אתר, אתר תדמית, דפי נחיתה, עיצוב אתרים, מבנה אתר ועוד.

אם תקלידו בגוגל את כל מילות החיפוש הנ"ל, על אף שאין שימוש בביטוי הישיר קידום אתרים, תגיעו לנושא מכיוונים שונים הנגזרים מעולם קידום האתרים.

באותה מידה אם תכתבו: אלומיניום, סוללה, אופניים, חנייה, בלי פקקים, נוסעים לעבודה, קסדה, מהירות, זהירות ועוד, תגיעו לאתרים של אופניים חשמליות, ולא לשכוח לרשום גם אופניים חשמליים כי זהו הביטוי הנכון. הביטוי אופניים חשמליות הוא דוגמה מצוינת לעברית משובשת שהשתרשה בגוגל. הביטוי הנכון לומר הוא אופניים חשמליים, אבל כמה אנשים באמת יודעים את זה.

מה שאומר רק דבר אחד: מילות וביטויי המפתח של כל אתר, הם לא דווקא המילים או הביטויים הישירים לתחום האתר אלא גם כאלה שמשתמשים ואומרים אותם בקשר לביטוי עצמו.

הסוד של מחקר מילות מפתח- יצירתיות!

בנוסף מבצע מקדם האתרים פעולה של בדיקת המילים והביטויים. מתי משתמשים בכל אחת מהן, האם זה ביטוי עונתי או חודשי או שנתי, לאיזה תנועה של גולשים מביאה כל מילת מפתח. הרבה פעמים מגלים שמילות מפתח שבכלל לא נלקחו בחשבון הן מילות המפתח הכי חשובות לאתר. למשל: מי שמחפש להיות שותף בדירה יכול להקליד בגוגל את הביטוי "לא מעשן" ולגלות שהמון מודעות של חיפוש שותף כוללות את הביטוי הזה עוד לפני שבכלל כתבנו  בגוגל את המשפט "רוצה להיכנס כשותף לדירה".

אחרי בחירת מילות המפתח, צריך ליצור היררכיה שלהן בתוך העמודים באתר מן הכבד אל הקל כלומר: הדפים הראשונים באתר יכללו את מילות המפתח הראשיות, ובדפים בפנימיים בהדרגה כל מילות המפתח לפי חשיבות יורדת. אם לא יצרתם עמוד למילה שאתם זקוקים לה באתר, צרו אותו במיוחד.

בנוסף מהלך חכם שעושים מקדמי אתרים חכמים, הם משתמשים במילות מפתח שלכאורה אין להם שום קשר לאתר, אבל מסתבר שבתוצאות שגוגל מעלה הן עשויות להוביל לאתר שאתם מקדמים. למשל "הביטוי בעיות עיכול טיפול טבעי", עשוי דווקא להוביל לאתרים של גסטרולוגים ואלה בדיוק המילים שאתם צריכים להשתמש בהן אם אתם מקדמים אתר של גסטרולוג.

 

אופטימיזציה אופטימיזציה!

גם הביטוי הזה כמו "קידום אתרים" הפך להיות הנשק הכי חם של מקדמי האתרים בתור הכניסה לגוגל. אז מה זה בדיוק?

אופטימיזציה זה שורה של פעולות שהמטרה שלהן היא לייעל, לשפר, לשדרג ולתרום לאתר כדי שימצא חן בעיני גוגל. בגדול זה אומר שצריך להתאים את האתר לאלגוריתם,  במיקרו זה אומר שהאלגוריתם הזה משתנה, ולכן צריך גם לבצע שינויים באתר שיתאימו למלך הבלתי מעורער של הרשת- מנוע החיפוש גוגל ודומיו. אלה התחומים אותם יש להתאים לגוגל: תוכן, תגיות מטא, קישורים פנימיים, מבנה URL, מהירות האתר, כפתורי שיתוף, קוד האתר ועוד.

את כל הפעולות הללו עושים כדי שגוגל יוכל לראות את מה שאתם רואים באתר גם בהיבט של התוכן וגם בהיבט של התמונות או הסרטונים.

 

למה קישורים חשובים לקידום האתר?

הדיבור בין מקדמי אתרים לבין גוגל הוא רצוף וגם מקוטע, הוא זריז וגם אטי. הוא משנה את האלגוריתם, הם מנחשים. הוא מתחכם, הם עושים מניפולציה. זה אדם מול רובוט ולפעמים יש ביניהם קונצנזוס ולפעמים לא. בזירה הזו יש לא מעט וירטואוזים ולהטוטנים שעושים הכול כדי לקדם את האתרים שלהם, וגם יודעים לא להגזים. כי אם נדבר ישירות גוגל לא אוהב הגזמות ולא אוהב שחושבים שהוא מטומטם. זאת אומרת רק אל תדחפו מילות מפתח איפה שלא צריך ובמינון מוגזם, אלא תעבדו מספיק קשה כדי ליצור תוכן ולשלב בו את מילות המפתח באופן טבעי. והדרישות של גוגל הן לא רק בקשר לתוכן. גם קישורים למשל צריכים להיות נכונים ובמינון הנכון והוא מעניש על קישורים לא איכותיים שהמטרה שלהם היא רק להביא טראפיק לאתר. הוא אוהב קישורים מאתרים שרלבנטיים לנושא , קישורים מאתרים שנחשבים בעלי אוטוריטה בתחום, קישורים מאתרים גדולים ולא רק להראות שיש קישורים. גם קישורים מרובים במילות המפתח, מריחים לגוגל יותר כמו מניפולציה והרבה פעמים זה נכון כי מה הקשר בין חנות מכשירי כתיבה לבגד בלט?

 

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן בגוגל, נעשה באמצעות קמפיין פרסומי. הוא שונה לחלוטין מקידום אתרים אורגני ולמעשה הוא מהווה פרסום. אם תיכנסו לגוגל, תבחינו בוודאי בכך שליד התוצאות הראשונות יש את המילה: מודעה. זה אומר שהנוכחות של האתר הזה בתוצאות החיפוש, הוא בגלל קמפיין קנוי. המודעות תמיד יופיעו לפני התוצאות של הקידום האורגני, בו כידוע לגוגל אין שום רווחים מזה, אבל מקמפיין פרסום PPC היא מרוויחה והוא גם נעשה דרך הכלי הפרסומי שלה" גוגל אדווארדס.

קידום ממומן נקרא גם PPC שהם ראשי תיבות של  Pay Per Clickוזה משום שהקלקה על כל מודעה עולה למפרסם כסף.  התשלום (וגם מיקום המודעות) נעשה בצורה של מכרז, בו מי שמשלם יותר על מילת מפתח הוא זה שהמודעות שלו גם מופיעות בראש התוצאות. לקמפיין בגוגל אדוארדס יש את האפקט המצטבר שלו. היתרונות שלו הם שניתן לקבוע מראש מה יהיה התקציב, אפשר לשנות את הקמפיין לפי מידע שזורם ממנו כדי לשפר אותו בכל נקודת זמן, או להחליט להפסיק אותו כליל. כלי העזר לטובת הפרסום בקידום האורגני הם רבים וטובים וכוללים בין השאר:

  • טירגוט לקהלי היעד

  • פילוח מדויק לפי גיל, עיסוקים, תחביבים ועוד

  • היכולת לפרסם רק בימים ובשעות מסוימים

  • אפשר להפסיק את הקמפיין בכל עת

  • אפשר לשנות אותו בכל נקודת זמן.

קידום ממומן מתאים לאתרים שרוצים להשיק מוצרים חדשים, להקים מועדון לקוחות, להציע מבצע, שירות עונתי. המודעות יכולות להעביר את הגולשים אל האתר, לדפי נחיתה או למודעות ובאנרים של הקמפיין.

 

השפעת חווית המשתמש על קידום בגוגל

גוגל ממקם אתרים גבוה בתוצאות החיפוש לפי פרמטרים שונים שמבחינתו הם השירות הטוב של האתרים לגולשים. הוא לכאורה "האח הגדול" של הרשת והוא קובע מה טוב ואיך צריכים להיראות האתרים, איזה תוכן צריך להיות בהם וגם מהי חוויית המשתמש האולטימטיבית. כשהוא רוצה שאתרים ייטענו מהר, הוא לא מבקש זאת כי זה תורם לו משהו, זה תורם לגולשים. לתפיסתו, הם לא צריכים לחכות יותר מדי זמן כדי להגיע לתוצאות אחרי שהקלידו שאילתה והוא צודק. אף אחד לא רוצה לחכות נצח (במושגים של גלישה גם דקה היא נצח) כדי להגיע לשרברב או עורך דין או רופא שיניים. כולם רוצים תשובה מהר וכאן ועכשיו. המהירות, האינטנסיביות וחוסר הסבלנות הם מהמאפיינים הכי בולטים של הגולשים וגוגל מבין את זה.

בנוסף שם גוגל דגש על התאמת אתר למובייל מתוך הנתון ש-60% תנועה לאתרים מתבצעת מניידים, כך שאתר רספונסיבי המותאם לדפדפנים שונים עומד בדרישה הזו. הם יאנדקסו וימקמו אתר בתוצאות החיפוש גם לפי הנראות שלו במובייל. אם כל עולם האינטרנט עובר לשם, אז גם הוא שם.

עושים קידום אתרים- הקפידו על תוכן !

הטענה המרכזית של גוגל בנושא של תוכן הוא, שיש חובה להציג תוכן חשוב בהיררכיה של דפי האתר, כדי שגם הוא יבין מה חשוב לקדם בתוצאות החיפוש. מידע נישתי לטענתו, לא צריך להופיע גבוה, אלא רק מה שחשוב באמת. ההמלצה של כל מומחה קידום אתרים היא, לא לדחוס יותר מדי נושאים בתפריט הראשי של האתר. מילת המפתח היא מיקוד גם שלכם ובהמשך גם של גוגל. גם התוכן צריך להיות ממוקד. הכתיבה צריכה להכליל נושא ולזרום אתו תוך שילוב טבעי של מילות מפתח. טקסט איכותי וממוקד נציין, מוביל גם ליצירת קישורים איכותיים והרי גם בזה עסקינן.