מיתוג

מיתוג 1

קובי אגאי

מהו מיתוג?

מיתוג הוא חלק מעבודתו של כל איש עיצוב גרפי. מיתוג זו שפה של עיצוב שמעניקה למוצר את הייחודיות שלו. ראשית זה בא לידי ביטוי באריזה שלו, בשם, בצבעים של האריזה, בצורה שלה ועוד. ככל שהיא תהיה יותר שונה ממוצר דומה של המתחרים, כך היא תוכל להמריא כמותג. כי מותג הוא אף פעם לא משהו שדומה לעוד מותג, הוא אחר ושונה. בעידן הזה כאשר כולם טובעים בים של מוצרים מקבילים, דומים וממוחזרים, כל מוצר שרוצה למתג את עצמו, חייב לנפנף בייחודיות שלו, כדי שהצרכנים יוכלו לזהות אותו ולא להתבלבל בינו לבין מוצר אחר. זה אומר לבנות לו זהות גרפית ומיתוג שונה ונבדל שאין בו שום דבר שדומה למשהו אחר. המיתוג עובר באריזה של המוצר יחד עם עיצוב לוגו מיוחד, גם באתר שמשווק את המוצר, בכל קמפיין פרסומי ובכל נוכחות ברשת. כך ייעשה שימוש בצבעים של המותג ובשפה הגרפית שלו. אם מדובר במוצר צהוב וירוק, אז האתר שלו גם יהיה צהוב וירוק, גם דפי הנחיתה שלו, מודעות הפרסום שלו ועוד. את הצהוב ירוק הזה ואיזה מותג הוא מייצג, צריכים הצרכנים לזהות מיד רק מהעיצוב הגרפי, הפונטים, הגודל שלהם ועוד.

איך עושים מיתוג בעיצוב אתרים בחברת Everaccess

 

עיצוב אתר משפיע על התחושה של הגולש ואם הוא טוב ונכון לנושא האתר, הוא ישאיר אותו באתר להרבה זמן. הדבר שכולם פוחדים ממנו, זה נטישת אתר. נטישה מעידה על כך שהאתר לא מספק תשובה לגולשים, שהם לא מצאו בו מה שהם מחפשים וגם אם כן, איכות ההצגה בעיצוב או בתוכן אינם ברמה גבוהה, מה שעלול להזיק לתדמית של אותו עסק והגולשים יצביעו בעכבר ויגלשו ממנו למתחרים.

כדי שזה לא יקרה, חשוב מאוד שתהיה התאמה בין נושא האתר לעיצוב הגרפי וזה צריך לבוא לידי ביטוי באלמנטים גרפיים. עיצוב מיוחד יוצר רושם טוב על הגולשים, הם מתרשמים ממנו יותר בקלות ופתוחים גם להשאיר בו פרטים, שזוהי בערך המטרה הסופית של כל אתר- לרכוש לקוחות חדשים. אסתטיקה גבוהה של אתר, יחד עם בחירת תמונות נכונה, יכולים למכור כל מוצר, עוד לפני שמקבלים עליו בכלל מידע. לעיצוב יש כוח עצום במכירה, וזו התפאורה שמוכרת אתכם ואת המוצר או השירות שלכם. העיצוב בעצם עושה לכם מיתוג, ומיתוג טוב הופך את העסק שלכם למותג.