איפה המשרדים שלנו?

אצ"ל 31, ראשון לציון

ראשון - חמישי 07:00-19:00

לחץ כאן להתחלת שיחה

058-4095252

קובי אגאי

על עיצוב גרפי ומיתוג

מאז ומעולם היה לעיצוב גרפי, מקום חשוב בעולם הפרסום אומר מומחה עיצוב גרפי ומיתוג של חברת   Everaccess, באמצעותו עוצבו מגזינים ועיתונים, מודעת פרסום, קטלוגים, קמפיינים של פרסום חוצות ועוד. באמצעות עיצוב גרפי העבירו המפרסמים מסרים אודות המותג וגם ביססו וחיזקו אותם, יצרו לכל מותג שפה גרפית משלו והיא הייתה נוכחת בפרסומים השונים, ובחשיפה שלו בכל המדיות. בעידן הזה של  עולם האינטרנט, נוסף תפקיד מרכזי ומשמעותי לעיצוב גרפי והוא- עיצוב אתרים.

בעידן שמתפתח מבחינה טכנולוגית היה זה אך הגיוני שמי שאוחז במקצוע של עיצוב גרפי, ויזואלי ומתעסק עם מיתוג, פונטים, צבעים ולוגואים, יהיה זה שגם יעצב את האתר. אתר והמטרות שלו, הן חלק חשוב במיתוג וזוהי גם מומחיות של מעצב גרפי שבונה שפה מיוחדת לכל מותג באמצעים ויזואליים וגרפיים. מפרסמים רבים זקוקים היום לשימוש נרחב בעיצוב ובניית אתרים, כאשר למעצב הגרפי כאמור חלק נכבד בקביעת החזות של האתר וכן ממשקים שונים שהם חלק מעיצוב אבל גם מהבנייה של האתר. שני התחומים של עיצוב גרפי ובניית אתרים, הם אלה שמספקים את הנוכחות והחשיפה המקוונת לכל חברה ועסק. הנוכחות ברשת חשובה היום מכל היבט. שיווקי, תדמיתי, בניית מוניטין, חשיפה ויחסי ציבור. לכן כל עסק עושה היום שימוש בעיצוב גרפי כדי להיות נוכח במידה ובנראות הנכונה ברשת.

מהי תקשורת חזותית?

עיצוב גרפי הוא חלק מהתחום שנקרא תקשורת חזותית, והוא משמש אותנו היום רבות בעיצוב אתרים אומר מעצב גרפי של חברת Everaccess תחום זה עוסק בהעברת מסרים באמצעים של צליל, תנועה, צבע, חומר, סמל, תו, דימוי ועוד. כל מפרסם עושה שימוש נרחב באמצעים הללו כדי לבנות שפת עיצוב למותג, כדי שהוא ייבדל ויזוהה ע"י האוהדים שלו. זה מתחיל מהלוגו- סמל שאמור להכיל בתוכו את חזון העסק בסמליל אחד קטן אבל חכם, עובר דרך המסרים בחשיפה שלו באתר אינטרנט, מודעות פרסום ועוד. התקשורת החזותית נוכחת בכל אספקט בחיינו ולא קיים היום מוצר של מדיה שאיננו תוצר של תקשורת חזותית. עיצוב גרפי יוצר תדמית ומיתוג וזה יכול להיות גם סרטונים, וידיאו קליפים, אנימציה, פרסומות ועוד. תקשורת חזותית מתפתחת צעד אחר צעד עם הטכנולוגיה. היום יש שימוש רחב בכלים טכנולוגיים כדי ליצור תקשורת כזו, אבל היא שילוב של אמנות קלאסית עם חדשנות ורלבנטיות וזה מה שמרתק. היא נקבעת ע"י מטרות שהמותג רוצה להשיג, ותומכת בהן ברעיונות עיצוביים מפליגים ויצירתיים.

תוכנות של עיצוב גרפי

בניית אתרים ועיצוב גרפי עובדים ביחד בחברת . Everaccess לכל אתר יש את החלק של פיתוח וטכנולוגיה שמאפשרים לאתר להיטען מהר, לנווט בו, לדפדף בקלות וללחוץ על כפתורים באינטראקציה עם האתר ויש את החלק של העיצוב הגרפי שזה איך שהאתר נראה. המראה של האתר לא פחות חשוב מהפונקציות הטכנולוגיות שלו, זוהי הלימה שלמה בין טכנולוגיה לעיצוב שבסופו של דבר מגישה לגולש את הנוסח הסופי של העבודה המשותפת וזהו האתר. חייבת להיות התאמה מוחלטת בין נושא האתר לבין הרעיונות הגרפיים המובילים אותו. זה יבוא לידי בידי בצבע שייבחר, בפונטים של האותיות, במבנה של האתר, בכמות התוכן, בכותרות ועוד. את כל אלה עושה המעצב הגרפי. בעיצוב אתרים נעשה שימוש בקודים חברתיים ידועים שבאים לידי ביטוי בבחירה של עיצוב האתר. לדוגמה: חברות הייטק יבנו אתרים יותר מאופקים מאשר חברה שמשכירה מכונות צמר גפן מתוק לאירוע. עיצוב חכם הוא כזה, שכבר ממבט ראשון אפשר להבין במה האתר עוסק, או אף לקבל רמז. לכל עיסוק ומקצוע יהיה את עיצוב האתר שלו, אבל גנן תמיד ישים צבע ירוק באתר שלו וחברה להשכרת יאכטות תשתמש מן הסתם בהרבה כחול. אבל מה קורה אם לעיסוק אין צבע כמו למשל חשמלאי? אז צריך המעצב הגרפי לבנות לאתר את שפת העיצוב שלו וזה יביא לידי ביטוי את הטעם והכישרון שלו כמעצב גרפי.

ראש של מעצב

כמו בכל תחום גם בעיצוב אתרים יש חברות טובות יותר ויש פחות. היום מעצבים משתמשים בסוגים שונים של מדיה בתוכנות גרפיות שונות, ויש להם מבחר רחב של כלים טכנולוגיים שעומדים לרשותם. התוכנות הגרפיות הכי מרכזיות היום הן: Photoshop,Adobe Dreamweaver,Illustrator.

אבל התוכנות לא עושות את כל העבודה. ראש של מעצב גרפי והכישרון שלו, הם אלה שיקבעו גורלם של אתרים וידוע הוא כי הצלחה של אתר, נשענת ברובה על העיצוב הגרפי. יש לציין כי לכל מעצב גרפי יש את סגנון העבודה שלו ואת "החתימה" העיצובית שלו. מעצב גרפי טוב חייב להיות מקורי, להביא משהו חדש ולהמציא כל פעם מחדש את הגלגל. קוראים לזה יצירתיות אבל גם כישרון. כל אחד יבחר בקווים, צורות, גופנים, תמונות וקווים אחרים בעצוב אתר לכל לקוח, ולמה שמתאים לו להגיד בעיצוב הגרפי. גם אתרים מעבירים מסרים. זה יכול להיות: עליז, רציני, מאופק, מהיר, תזזיתי, ילדותי, מבוגר ועוד. בלי לקרוא מילה אחת מהתוכן, רק מהעיצוב אפשר להבין פחות או יותר את הכיוון והנושא של האתר. צורות הם המרכיבים הכי חשובים בתחום בניית אתרים ועיצוב גרפי. הן מבססות את הפרישות, התבניות ובנייה בלתי מוגבלת של אלמנטים. באמצעות תוכנות גרפיות, יכול מעצב גרפי לבצע את עבודתו ביצירתיות תוך מניפולציה חופשית ויצירתית.

 

עיצוב אתרים- קונספט והתאמה מושלמת

מאחורי כל עיצוב אתר יש אסטרטגיה. עוד לפני שבכלל בונים את האתר, מתכנן המעצב הגרפי, על סמך המידע שהוא קיבל על העסק, מהו הקונספט שיוביל את עיצוב האתר. בשלב השני הוא יבצע התאמה של העיצוב לתחום. כלומר- אם מדובר למשל באתר של מסעדה, העיצוב הגרפי יכול לנבוע מהעיצוב שלה, שימוש בצבעים המאפיינים אותה והאתר בעצם יהיה המשך ישיר לעיצוב הקיים. כאשר מדובר באתר שאין לו עדיין שום עיצוב, צריך ללכת על מה שחושבים שגולשים אוהבים. אם זו חנות צעצועים, בוודאי שייעשה שימוש בצבעים חזקים כמו שילדים אוהבים, ואם זה אתר של חברת משלוחים אז בוודאי שנקודת הפתיחה תהיה הלוגו שלהם, שיכול להוביל בצבעים ובפונטים שלו את כל העיצוב. בדרך כלל עיצוב אתרים מוצלח הוא כזה שהוא מתאים מאוד ללקוח, לעיסוק שלו ומחזק אותו.

לחשוב מחוץ לקופסה

כמו שהסברנו, בעיצוב גרפי יש מה שנקרא כללים מקובלים. מעצב גרפי לא יבנה אתר שחור לחנות צעצועים ולא יבנה אתר אדום לחברת הייטק. כלומר- יש קונספט לעיצוב אחרי שמבינים מה המטרה של האתר והעיצוב צריך לשרת אותו. למרות שלעתים זה נכון ללכת על מה שכולם הולכים (בשינויים המתבקשים) למשל עיצוב גרפי של אתר חברת גינון יהיה ברובו ירוק, זו אולי הזדמנות להגיד כמה מילים על מהי חשיבה מחוץ לקופסה גם בבניית אתרים.

מעצב גרפי חכם שיצטרך לבנות אתר לחברת גינון, יבחר למשל דווקא בצבע צהוב ולא ירוק. עכשיו תשאלו מה הקשר בין גינה ירוקה לבין הצבע הצהוב? התשובה היא מתוחכמת ולכן אתר צהוב לגנן יכול לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מאשר אתר שהצבע הדומיננטי אצלו זה ירוק. מדוע? זה תלוי מה רוצים להגיד. אם למשל מעצבים אתר צהוב לחברת גינון וכותבים סלוגן: "ככה נראה הדשא של הלקוחות שלנו לפני שהגענו", אז הצבע הצהוב משרת לגמרי את המטרה וזה מה שנקרא, לא ללכת בתלם, או ללכת הפוך ולחשוב מחוץ לקופסה.

אתר לבן לחוברות ציור לילדים

אותו דבר יכול להיות גם עם אתר שמשווק חוברות צביעה לילדים. אפשר לעצב אותו בלבן תחת הכותרת: "השארנו לכם את הצבעים" וזה אומר הכול. זה מדבר על החוברות צביעה, וזה עושה לילדים חשק לצבוע. מעצב גרפי חכם, לא מאכיל את הצרכנים בכפית, אלא גורם להם לחשוב ועושה עיצוב בקריצה. גם הומור לא מזיק ולא חידה שהתשובה עליה היא הקונספט. כלומר- עיצוב גרפי הוא לא רק איך נראה האתר, אלא גם צינור מעולה לחידוד מסרים שהמותג רוצה להעביר. צהוב זו נבילה, אתם תצבעו אז יהיו צבעים ויש עוד אין ספור דוגמאות שאנחנו יכולים לתת לעיצוב גרפי שגם תורם לאתר תחכום ולכן גם יגרום לכך שהגולשים יישארו בו ויחבבו אותו.

עיצוב אתרים יש לומר עוסק גם בעיצוב ממשקי משתמשים, וככל שהם משוכללים ונכונים לאתר, כך הוא יהיה ידידותי למשתמש וגם מסיבה זו גולשים נשארים באתר ולא נוטשים אותו מיד.