מה ההיתרונות בבניית חנות וירטואלית במשבר "הקורונה"

צור קשר ! - השאר את הפרטים שלך ומיד נתקשר

היתרונות לבניית חנות וירטואלית במשבר הקורונה

באופן כללי במהלך משבר הקורונה , נראה כי המסחר האלקטרוני נמצא במקום די טוב, אחרי הכל, קונים שאינם יכולים ללכת לחנויות הפיזיות עשויים לפנות במקום זאת לקניות מקוונות. אבל כמובן, זה לא כל כך פשוט, קיים גורם חוסר וודאות כלכלית, שתוכלו לראות שהוא בא לידי ביטוי בביצועי שוק המניות, והתרחקות מהרבה מהפעילויות שאנו נהנים מהן בדרך כלל, ואת ההשפעה על מכירות קמעונאיות של חנויות רחוב ומסעדות כמו גם באינטרנט המכירות משתנות מאוד לפי הצרכים של האנשים וסוגי העסקים.

השפעת וירוס הקורונה על המסחר האלקטרוני

המסחר האלקטרוני הוכיח את עצמו חיוני בימים של התרחקות חברתית וכסגירת חנויות וקניונים, אולם צרכנים מסוימים מצאו עצמם למרבה הצער עם עבודה פחות או ללא עבודה כלל, כתוצאה מסגירת מקומות עבודה שאינם חיוניים או בגלל פיטורין בעקבות המשבר הכלכלי, אחרים הורידו את ההוצאות הלא חיוניות עקב אי וודאות כלכלית ברחבי העולם, קשה לחזות את מלוא ההשפעה של נגיף הקורונה על שיעורי הצמיחה במכירות המקוונות בסך הכל, אך מה שבטוח הוא שהתוצאות לא יהיו עקביות לאורך כל התקופה, זה יהיה תלוי במספר גורמים כמו שינוי התנהגות הקונים, וכמה זמן נדרש לשמור על ריחוק חברתי – בין היתר, אך באופן כללי ניתן להגיד שעל מנת להימנע מלהגיע לחנויות בהן קיים סיכון גבוה יותר לזיהום ומחסור פוטנציאלי במלאי על המדפים, הלקוחות עוברים לקמעונאות מקוונת גם במחיר של זמני משלוח ארוכים, בנוסף מומחים כלכליים מניחים שאנשים עוברים בהדרגה מקניות לא מקוונות לקניות ברשת וההרגל לא ייעלם כשתיגמר המגיפה. זו תהיה השפעה חיובית מאוד על כל ענף המסחר האלקטרוני.

אוכל אלקטרוני- eGrocery

ב- eGrocery חלה גדילה מהירה במהלך ההתפרצות. רוב החנויות המוכרות ממוצרי מזון כמו סופרמרקטים, מכולות וכו' חוו עלייה במכירות המקוונות שלהם. הסיבה לכך היא כמובן שצריכת מזון היא הוצאה חיונית ואף ברוב המדינות הסופרמרקטים נשארים פתוחים. הקניות המקוונות חוות עלייה בעיקר בגלל הדרישה לריחוק חברתי, הרבה חברות דיווחו על עלייה משמעותית המכירות בארץ ובחו"ל.

משלוחים

רשתות משלוחי מזון צמחו ברוב המדינות החוות את המשבר, יש מיליוני מסעדות הפתוחות לעסקים אך הן אינן מסוגלות לתת ללקוחות להיכנס – כלומר משלוחים הם האפשרות היחידה עבורן לייצר הכנסות, המסירה אינה תמיד תהליך פשוט במהלך המשבר. אך בכל מקרה המצב מאלץ את אותן מסעדות להיכנס לתוך השוק הדיגיטלי, בין אם על ידי הקמת אתר להזמנת משלוחים או שיפוץ אתר קיים, במהלך משבר הקורונה, פתיחת חנות מקוונת עבור עסקים אלו יכולה להיות הדרך היחידה בשבילם לשרוד את המשבר.

כיוון אסטרטגי לשנים הבאות

חברות סיניות רבות כבר עברו מתגובת למשבר לתכנון אסטרטגיה לאחר החלמה מהמשבר, האסטרטגיה והשיווק הדיגיטליים נמצאים בחזית של רוב ותכניות העסקים של חברות ועסקים רבים בכל התחומים במיוחד בניית חנות אינטרנטית, מאחר והצפייה היא שגם לאחר סיום משבר הקורונה, אנו מצטרך להתרגל למציאות חדשה שככל הנראה תדרוש מאיתנו עדיין לנסות ולהקפיד כמה שניתן על כללים מסוימים, המכירות של חנויות וירטואליות לא צפויות לרדת בתקופה הקרובה. לכן, הרבה מהעסקים כבר מתכננים את אסטרטגיות המכירות שלהם גם עבור מציאות חדשה ששונה ממה שראינו לפני המשבר וברובה מתרכזת בקידום מכירות אונליין, התחזיות העדכניות הם שהצד הדיגיטלי של עסק קמעונאי יצמח בקצב מהיר יותר מהתחזיות הקודמות שהיו לפני משבר הקורונה, למרות שזו תקופה קשה לעולם, זו ההוכחה לכך שהמסחר האלקטרוני הוא חזק ויציב ומסוגל לענות על צרכים רבים, זה כמובן דבר חיובי למטרות ארוכות הטווח של השינוי הדיגיטלי של החברה שלנו.

מסחר אלקטרוני מעניק תשובה לשאלות רבות

אם לפני המשבר עוד התלבטתם אם פתיחת אתר מכירות הוא באמת כזה סיפור כמו שעושים ממנו, עכשיו אתם יודעים שכן ,חנויות וירטואליות מספקות לאנשים במהלך משבר הקורונה אפשרות לנהל את משק הבית שלהם ואת הקניות שלהם מבלי לסכן את עצמם, בין אם זה לאנשים הנמצאים בבידוד ולא יכולים לצאת או לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון, המסחר האלקטרוני מאפשר להמשיך את חייהם בנוחות המקסימלית האפשרית במצב זה, המסחר האלקטרוני פותר מספר בעיות בזמן אמת ובאופן פוטנציאלי מציל את חייהם של אנשים ברחבי העולם, וזה אמור לתת לכל אחד בענף הקמעונאות מוטיבציה רבה להקים חנות וירטואלית לעסק שלו.

הצלחת עסק במשבר הקורונה

הכנת החנות המקוונת שלך לתקופה שלאחר משבר הקורונה

בנוסף להתאמת האסטרטגיה הנוכחית שלך, תרצה לנקוט צעדים בכדי להבטיח התאוששות מהירה כשנחזור לעסקים כרגיל, התכוננן לעלייה בביקוש- אם נסתכל על מדינות אחרות שכבר אפשר להגיד שעברו את שיא המשבר, כמו סין, אפשר לראות שההתאוששות הכלכלית שם הייתה הרבה יותר מהירה מהתחזיות, תחומים מסוימים, במיוחד כאלה שרואים ירידה במכירות במהלך המגיפה, עשויים לראות תחייה אדירה בביקוש ברגע שהצרכנים יחלו לחזור לחיי היומיום. וודא שאתה מוכן לכך שתוכל להיות במצב מצוין כדי לחזור לעסקים במהירות.

טפל בחסרונות טכנולוגיים.

עבור מותגים שרואים האטה, זו הזדמנות נהדרת להעריך את מערך הטכנולוגיה שלך מבלי לדאוג לשיבושים ככל האפשר,בדוק מקרוב את פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלך והשיווק הדיגיטלי שלך כדי לוודא שאתה מוכן ליום  שהקניות יחזרו להיות כרגיל, שיפור SEO של האתר שלך, הבטחת מהירות העמוד ומיטוב חוויית התשלום שלך הם רק כמה מהדרכים המועילות ביותר שתוכל להקדיש להם את זמנך עבור הצלחה עתידית.

לסיכום

  1. בשורה התחתונה, איש אינו יכול לחזות בדיוק מה יקרה. גודל ההשפעה של וירוס הקורונה הוא באמת חסר תקדים. לאף אחד אין יותר את הבחירה להיות פרואקטיבי לחלוטין – כולנו צריכים להגיב בזמן אמת לשינויים המתרחשים ברחבי העולם.
  2. זה הזמן לבצע התאמות קטנות בתגובה לשינויים בצרכים ובהתנהגות של הקונים, תוך הכנות לחזרה לשגרה. מעל הכל, הישאר חיובי וחשוב אסטרטגית איך תוכל לעזור לעסק שלך.

צור איתנו קשר שיחת ייעוץ בחינם !

מתלבט? שיחת יעוץ בחינם!