תפריט ניווט מהיר
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    הזדמנות של כל בעל חנות וירטואלית למכור

    צור קשר ! - השאר את הפרטים שלך ומיד נתקשר

    חודש הרמדאן – הזדמנות של כל בעל חנות וירטואלית למכור באינטרנט

    בדומה לחגים של דתות אחרות, חודש הרמדאן הקדוש מתרכז בלחגוג את החיים עם חברים, משפחה ואהובים. כמו בכל תקופה חגיגית, ישנו שינוי מורגש בהתנהגות הצרכנית של האוכלוסייה החוגגת, ממה שהם קונים, ועד איך ומתי הם קונים, השינוי הזה מכיל הזדמנות ענקית הן למותגים והן לקמעונאים.

    השפעת הרמדאן על הקמעונאות

    עבור אלה שמעולם לא חוו את הרמדאן במזרח התיכון, הציפייה שמכירות הקשורות למזון ירדו במהלך חודש הצום, בו מוסלמים צמים בשעות אור היום, היא סבירה, עם זאת, צריכת המזון ברוב הקטגוריות דווקא עולה במהלך חודש זה בהשוואה לאחרים, עלייה בצריכה זו נובעת מהשינוי בהרגלי היומיום של בערך 1.8 מיליארד צרכנים ברמדאן (כמעט רבע מאוכלוסיית העולם), למרות שמוסלמים צמים כל היום, משפחה וחברים נפגשים לעתים קרובות כדי לשבור את הצום בשעת בין ערביים לארוחה שנקראת איפטר, דווקא הפעילויות סביב איפטר הן המובילות לשינויים גדולים בהתנהגות הצרכנים ולעלייה במכירות, לדוגמא , הצרכנים עוברים לרכישות גדולות יותר הנדרשות לארוחות משפחתיות גדולות, החלפת מתנות כמו שוקולדים ובשמים מתקיימת גם כן כאות הערכה, הבנת שינוי כזה בהתנהגות הצרכנים היא המפתח עבור קמעונאים לא רק לשפר את הזדמנויות המכירה שלהם, אלא גם להבין בצורה טובה יותר ולמשוך חלק גדול מבסיס הלקוחות שלהם, כמובן קמעונאים הפועלים במזרח התיכון כמו גם חברות מוסלמיות אחרות בעיקר, כמו במלזיה ובאינדונזיה, כבר הגיבו בהתאם להגדלת הרגלי הצריכה באמצעות מגוון אמצעי שיווק המתמקדים ברמדאן – בעוד אלה במדינות המערב רק לאחרונה החלו לחקות אותם,  עם זאת לא רק המזון והמשקאות מושפעים, התעשייה הקמעונאית באופן כללי יותר, מבגדים ואלקטרוניקה ועד כלי רכב וחברות תעופה, חווה התנהגות מוגברת של צרכנים. לכן חשוב להבין את מסע הצרכנים ואת הרגעים החשובים לפני הרמדאן, במהלכו ואחריו.

    מכירות בחודש הרמדאן

    אז מה משתנה במהלך הרמדאן?

    עם שעות עבודה קצרות יותר וזמן רב שמבלים לרוב במנוחה בבית תוך כדי צום, רוב הפעילות מתרחשת לאחר האיפטר, כתוצאה מכך השימוש בניידים, באינטרנט ובמדיה החברתית הוא הגבוה ביותר במהלך שעות הלילה המאוחרות, מגמה זאת מספקת סביבה ייחודית לקניות מקוונות – עם עלייה של יותר מ-30% בפעילות בפלטפורמות מסחר אלקטרוני במהלך הרמדאן, צריכה לא מקוונת נותרה חשובה לא פחות. הימים האיטיים נפגשים עם חיי לילה תוססים בעקבות איפטר בה חברים ובני משפחה מתכנסים שעות בבתי קפה, מבלים בקניונים, קונים מתנות ונהנים ממגוון פעילויות ובילויים.

    אבל אילו הזדמנויות השינוי הזה מביא?

    כשמסתכלים על מסע הצרכנים, ניתן לזהות שלושה שלבים: 3-4 השבועות לפני הרמדאן, ארבעת השבועות במהלך הרמדאן, כמו גם השבוע האחרון של הרמדאן בפרט, מכיוון שהוא חשוב פי 2 מאחר והוא השבוע לפני העיד אל פיטר, כל שלב מציג הזדמנויות לאסטרטגיות מעורבות גבוהה יותר של המותג, במיוחד כאלו המבוססות על מעורבות גבוהה יותר דרך הניידים.

    1.  שלב 1: התקופה לפני הרמדאן -אם מתסכלים על המספרים והנתונים אפשר לראות שיש עלייה ניכרת בפעילות ובתנועה בסמוך לרמדאן, החל מארבעה שבועות לפני, אך הדבר בולט ביותר בשבוע שלפני תחילת הרמדאן, עם עליית תנועה ממוצעת של מבקרים באתרים שונים של 15% זה שמגביר את המכירות לאחר פתיחת אתר מכירות, שלב זה בדרך כלל נחשב לשלב השראה ותכנון, צרכנים נוטים יותר לעסוק ברכישות מתוכננות ולא בדחפים, עבור קמעונאים המשמעות היא להתמקד בלקוחות נאמנים בתקופה זו כדי להצליח להיות נוכחים יותר בהמשך לאורך נקודות שונות במסע הקניות שלהם בחודש הזה, דוגמאות לכך כוללות הקפצת קולקציות אופנה חדשות לתלבושות עבור החג, או בתי קפה ומסעדות המציעים פעילויות לאחר איפטר.
    2. שלב 2: במהלך הרמדאן הוצאות מוגברות במהלך הרמדאן נפגשות עם צרכנים המחפשים באופן פעיל מציאה. קמעונאים המציעים מבצעים לקידום מכירות כמו ‘קנה אחד וקבל את השני בחינם’, מתנות בחינם וכדומה, עדים לעלייה ניכרת במכירות, במיוחד במכירה של כל הקשור לאוכל בכמויות גדולות ולמוצרי בית. גם תחום האלקטרוניקה מרוויח וניתן לראות עלייה ברכישות בגלל מבצעים שקשה לסרב להם,  לעתים המבצעים יכולים להיות כל כך טובים עד שרבים דוחים את רכישותיהם לתקופת הרמדאן, בדומה לבלאק פריידי לאחר שיווק אינטנסיבי לאחר בניית חנות אינטרנטית תוכל להגביר את המכירות משמעותית, עם הנוכחות המקוונת המוגברת, הנתונים מראים עלייה בחיפושים הקשורים לתזונה ולמתכונים, עבור מותגים המשמעות היא שימוש בניתוח נתונים ומינוף ערוצים מקוונים כדי לדחוף מתכוני אוכל בהתאמה אישית וקידומי רכיבים קשורים.
    3. שלב 3: סמוך לעיד חגיגות העיד אל פיטר הצפויות, גורמות לכך שבמהלך השבוע האחרון ואפילו השבועיים האחרונים של הרמדאן יש את החזר ההשקעה הגבוה ביותר בגלל רכישות של הרגע האחרון, קניות דחף, ניצול מבצעים והתרגשות כללית מתקופת החגים. העלייה והמכירות שנעשות לרוב דרך האינטרנט והניידים, מצריכות מהקמעונאים לתכנן אסטרטגיה שיווקית לניידים על מנת למשוך לקוחות ולהעניק להם השראה לקניות, עם זאת הבנת הבלגן הזה של קניות ברגע האחרון יכולה לייצר מכירות מוגברות באמצעות תוספות מחירים קלות, על ידי ניתוח נתונים של הפעילויות המקוונות באתר שלהם, קמעונאים יכולים להתאים טוב יותר מחירים והצעות כדי שיתאימו לנכונות הלקוח שלהם לשלם במהלך תקופה זו.

     אילו אתגרים צצים?

    עבור קמעונאים, ההזדמנויות הרבות הללו נפגשות עם נתח לא קטן של אתגרים, כמו תקופות חגיגיות אחרות, החשיבות של שירות לקוחות נהדר ונוחות עולה על הצעות מחיר וקידום מכירות, זה מחייב את הקמעונאים לחזור אל היסודות: להקשיב באמת ולהבין את הלקוחות שלהם, ובהמשך, להגיב במהירות. זה דורש איזון אסטרטגי של פעולות חזיתיות ואחוריות לאחר הקמת חנות וירטואלית.

    התמקדות בסדרי העדיפויות של צרכן במהלך הרמדאן והפיכת חווית הקנייה לפשוטה וקלה מצריכה מכם הקמעונאים מספר דברים: שיהיה מספיק צוות עובד בזמן זה, שמוצרים הנרכשים בתדירות גבוהה יהיו ממוקמים בנוחות בחנות, ניהול מלאי יעיל של מוצרים פופולריים תוך שמירה על תזרים מזומנים ועבודה כוללת מוצלחת. 

    לכן, חשוב שכל קמעונאי הרוצה לנצל את ההזדמנות ולהרוויח מהתקופה הזאת צריך לתכנן ולהתכונן עוד לפני הרמדאן, צור איתנו קשר שיחת ייעוץ בחינם !

    מתלבט? שיחת יעוץ בחינם!