תפריט ניווט מהיר
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Omni channel המילה האחרונה בתחום הסחר האלקטרוני

    צור קשר ! - השאר את הפרטים שלך ומיד נתקשר

    בשיווק וטכנולוגיה אתה יודע לעתים קרובות שמשהו עדיין חדש כשאתה לא יכול למצוא דרך אחת מוסכמת לאיית את זה, אם פעם כל מה שעסקנו בו היה קשור לסחר אלקטרוני, היום אנו מוצאים את  omnichannel מודבר בכל מקום ברחבי הרשת. 

    במקום להתווכח על האיות הנכון, אפשר לראות ש- Omni channel מסמן משהו חדש שעוד לא ממש מוגדר על ידי הציבור, אך עדיין אי אפשר שלא להבחין בו כשאתה מתעסק בסחר אלקטרוני.
    אומני בא מהמילה אומניס שמשמעותה יכולה להיות כל או אוניברסלית,  זאת בהשוואה לקטגוריות אחרות, כמו מולטי מהמילה הלטינית Multus, שמשמעותה ריבוי או רבים, האופן בו רבים מסבירים היום את אסטרטגיית ה- Omni channel הוא: ‘יצירת ערוץ חוצה ערוצים’,  דוגמאות לכך הן שלעיתים קרובות האפליקציה לנייד צריכה להתאים לעיצוב המגיב האתר לאחר  בניית חנות אינטרנטית  אשר אמור לשקף מבחינת עיצוב או תדמית את המראה והתחושה בחנות הפיזית.

    מחנויות פיזיות לטלפונים ניידים, חנויות מקוונות, שיווק בהודעות טקסט ועוד, קמעונאות היא לא מה שהייתה פעם, עליית האינטרנט, הטכנולוגיות הסלולריות והפיתוחים הדיגיטליים שינו את עסק הקמעונאות כמו גם את יישום דרכי השיווק ואת התנהגות הקונים.
    בעולם הקמעונאות הכל-ערוצי הזה, זה חיוני לתת ללקוחות את מבוקשם, מתי שהם רוצים את זה והיכן שהם רוצים, זה מפעיל לחץ גובר והולך על בעלי עסקים וחברות להבטיח שההבטחה שהם נותנים ללקוח אכן מתקיימת.

    מסחר אלקטרוני

    מעבר מ-Multichannel ל- Omnichannel

    בכדי להכיר מקרוב את ה- Omnichannel ולמצוא הבדל ביחס ל- Multichannel, הבה נבחן כיצד נראה ה- Omnichannel בפועל.
    נניח שאחד הלקוחות שלך מבקר באתר שלך ומחפש חולצה חדשה, אך מחליט לא לקנות אותה מייד.
    מאוחר יותר בזמן הגלישה בפייסבוק הוא לוחץ על המודעה שלך עם קוד קופון בו הוא יכול להשתמש באתר האינטרנט שלך ובסופו של דבר לבצע את הרכישה, במהלך התשלום בקופה הוא בוחר לאסוף את הרכישה בחנות הפיזית.

    בדוגמה זו, הלקוח שלך מתקשר עם העסק שלך באמצעות שלוש נקודות מגע שונות ויש לו חוויה חלקה ועקבית בכל אחת מהן.

    אז מה ההבדל בין קמעונאות Multi-channel ל- Omni-Channel?

    ההבדל באמת מסתכם בגישה של החברה לערוצים דיגיטליים,  לחברות שמתמקדות במיקסום הביצועים של כל ערוץ – פיזי, אינטרנט, נייד – יש אסטרטגית  Multichannel. 

    Omni channel לעומת זאת משלב מסחר פיזי ומקוון, אנשים היום לא פועלים במישור אחד, הם יכולים ללכת ולהתרשם מהמוצר שלך בחנות ולחזור הביתה ולהתחיל להשוות מחירים במיוחד לאחר בניית אתר מכירות  לקרוא המלצות וכו’.

    מבט על התרחבות מגמת Omni channel

    הקו המקשר בכל הערוצים של Omni channel הוא העברת מסרים מותאמים אישית בכל הערוצים המגוונים – החל מקמפיינים בדואר אלקטרוני, מדיה חברתית ועד מודעות טלוויזיה,  האתגר עבור חברות הוא להבין באילו ערוצים הלקוחות שלהם משתמשים והאתגר השני הוא לספק חוויה עקבית בכל אותם ערוצים.
    חברת רכבים לדוגמה, תעדיף לרכז את המאמצים שלה בכמה ערוצים מכיוון שהמוצר שהיא מוכרת הוא לכלל האוכלוסייה, היא תרצה ליצור אולמות תצוגה כדי שאנשים יוכלו לבוא להתרשם ולקבל יחס אישי, שכן אין הרבה שקונים מכונית מבלי לראות אותה פיזית קודם כל,  אך עדיין כדי להגיע לעוד אנשים היא תרצה לשווק גם במדיה החברתית כדי להגיע לאלו המחפשים לקנות רכב באותו זמן ואף לפרסם בטלוויזיה בימים של מבצעים כדי להגיע לקהל היעד שלה.

    אך כדי ליצור חוויה חלקה ומשותפת בכל הערוצים היא צריכה לדעת לעקוב אחר אלו שנכנסו לאתר שלה ולהציג להם מבצעים על הרכבים בהם התעניינו וכשהם מגיעים לראות את הרכב החנות נציג המכירות יוכל לדעת מראש על התהליך שעברו עד כה.

    האם ערוצי המכירות שלך וערוצי השיווק שלך פועלות יחד? 

    אם אינך בטוח, שאל את עצמך את חמשת השאלות הבאות:

    1. האם הקונים שלך יכולים לבצע הזמנה מקוונת בחנות וירטואלית ולבחור איסוף בחנות?
    2. לחיצה על פריט מכירה בדוא”ל מאפשרת להוסיף אותו לרשימת הקניות שלהם באפליקציה שלך ?
    3. האם העובד בחנות שלך יכול לחפש עבור הלקוח את רשימת הקניות שלו באפליקציה?
    4. האם קונים יכולים להיכנס לאתר שלך ולראות רכישות בעבר, בין אם בוצעו בחנות, באופן מקוון או דרך חנות הפייסבוק שלך?
    5. האם תוכנית צבירת נקודות שלך מעדכנת נקודות ותגמולים גם עבור רוכשים באפליקציה וברשת?

    קמעונאי Omni channel יכול לענות בחיוב לכל אחת מהשאלות הללו,  כל נקודות השיווק והמכירות שלו קשורות זו בזו, מה שמייצר חווית לקוח חלקה המהווה את לב אסטרטגיית ה- Omni channel לאחר קידום אתרים.
    במילים אחרות, קמעונאות שהיא multi-channel יוצרת למעשה מחסומים למכירות מכיוון שקונים אינם יכולים לחוות חווית משתמש חלקה ונקודות מגע חשובות אינן קשורות.

    מגמת ה- Omni channel

    יותר ויותר, הצרכנים עוברים בין שירות מקוון ומחוצה לו על מנת לחקור ולקנות מוצרים ושירותים, מחקרים שנעשו כבר מראים שהחוויה הדיגיטלית של הצרכן משפיעה על כמה שהוא יבזבז אם בכלל בחנות הפיזית.

    המפתח לחוויית Omni channel חלקה הוא שרשרת אספקה ​​מודרנית – כזו המרחיבה משלוחים באפליקציות סלולריות, אתרי אינטרנט, מדיה חברתית וחנויות, כדי להגיע לשם, חברות צריכות לבטל את ההפרדה בין חנויות ווירטואליות לפיזיות, ולנהל את תחומי השיווק והאחריות השונים כשוק קולקטיבי אחד. 

    למד על חוק הניגשות באינטרנט , לחץ כאן למעבר למאמר.

    האם נגמרה התפתחות ה-omni channel?

    כוחות חדשים ישפיעו על האופן בו הקונים בוחרים בערוצים, בוחרים מוצרים ושירותים ומבצעים רכישות. העולם המקוון והפיזי כבר לא נפרדים זה מזה אלא משתלבים, הידיעה מה שונה ומה דומה בין שני העולמות הללו, כמו גם האופן שבו טכנולוגיות חדשות ישפיעו על שניהם, היא המפתח לעתיד הקמעונאות, חידושים עשויים לסייע ללקוחות לקבל החלטות טובות, להרגיש פחות לחץ זמן או אפילו להגביר את הביטחון ושביעות רצון מההחלטות שלהם.
    קמעונאים, בתורם, צריכים לאמץ את הטכנולוגיות החדשות והמתפתחות הללו כדי להפוך את לקוחותיהם ליותר מעורבים, ובמקביל גם להפוך את חייהם לפשוטים יותר,  מציאת דרכים לעשות זאת נותרה תחום חשוב בחקירה, שבסופו של דבר בא ליצור חווית משתמש חלקה ועדכנית ללקוח שלך ולהביא לך המוכר יותר רווחים, צור איתנו קשר שיחת ייעוץ בחינם !

    מתלבט? שיחת יעוץ בחינם!