תפריט ניווט מהיר
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    כללים מנחים לבחירת שם דומיין
    לחנות ווירטואלית

    צור קשר ! - השאר את הפרטים שלך ומיד נתקשר

    כללים מנחים לבחירת שם דומיין לחנות וירטואלית

    בחירת שם דומיין בעת יצירת אתר מסחר אלקטרוני היא אחת ההחלטות העסקיות החשובות ביותר שתוכלו לקבל,שם דומיין (כתובת האינטרנט) שהלקוחות שלך מקלידים בסרגל הכתובות של הדפדפן שלהם,  משפיע על המותג, הנראות שלך, דירוג החיפוש ועוד. ועם כל התחרות הקיימת בשוק המסחר האלקטרוני היום, אתה צריך לבלוט ולהיות בלתי נשכח, ושם דומיין שלך יכול לעשות הרבה כדי לעזור או להפריע לזה, שם דומיין רע יכול להקשות על האתר שלך כך שלקוחות לא יזכרו אותו – ושם דומיין טוב יכול לעשות את ההפך הגמור ולבסס את המותג שלך במוחם של קונים מקוונים בכל מקום. זו הסיבה שכל כך חשוב שתבחר את שם דומיין הנכון לעסק שלך, למרבה הצער, התהליך לא תמיד קל, הרישום עצמו הוא פשוט, אך הצעדים המובילים אליו יכולים להוות אתגר משמעותי אם אינכם מכירים את הפרטים המעורבים, הבנה טובה יותר של שמות דומיין באופן כללי יכולה לעזור לך להבין מדוע זו בחירה כה חשובה לעסק שלך, ויכולה לעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

    בחירת שם דומיין

    החלקים של שם דומיין

    שמות דומיין עשויים משלושה חלקים בסיסיים, לדוגמה של שם תחום ספציפי, נשתמש ב www.domain-name.com. בשם דומיין הזה:

    1. www הוא שם השרת והוא מיועד ל- World Wide Web. זהו שם השרת המשמש כמעט לכל האתרים.
    2. Domain name הוא הדומיין ברמה השנייה (SLD). ה- SLD הוא בעצם שם האתר וצריך להתאים אותו אישית לעסק שלך. דוגמאות ברורה לשם דומיין זה: google הוא ה- SLD באתר www.google.com.
    3. .com הוא הרחבת הדומיין ברמה העליונה (TLD). ה- TLD רשום יחד עם ה- SLD והוא נחשב כחלק מכתובת האינטרנט הייחודית של האתר שלך. יש הרבה TLDs, כולל .com, .net, .org ועוד.
    4. הבנת שמות דומיין-החלק “www” של שם תחום הוא די פשוט. ה- SLD הוא שם העסק או שם האתר (או משהו אחר שעובד טוב). אולם TLD מורכב יותר.

    הבנת דומיינים ברמה העליונה (TLDs)

    ה- TLD הנפוץ ביותר הוא .com. אחרים כוללים .net, .org, .biz, .tv, ועוד. חלק מה- TLDs, כמו .gov ו- .mil, יכולים להירשם רק על ידי גורמים מורשים ספציפיים כמו הממשלה או הצבא. TLDs אחרים הם ספציפיים למדינה, כמו למשל .il עבור ישראל, רוב האנשים רואים את Com כ- TLD “ברירת המחדל”, אולם זה משתנה. הפופולריות של .com פירושה שהרבה תחומי .com נלקחו, מה שיוצר צורך ל- TLD חלופיים עוד יותר. בשנים האחרונות רשימת TLDs הזמינה הורחבה מאוד וכיום יש לנו למעלה מ- 1,500 לבחור. רבים מתמחים לשימושים מסוימים המיועדים, ורובם מסבירים את עצמם, במיוחד עבור מסחר אלקטרוני  לאחר פתיחת חנות וירטואלית וקמעוני, סיומת הדומיין .store הפכה למועדפת בקרב מותגים המעוניינים להקים חנות מקוונת. ובצדק, מכיוון שהוא מאפשר התאמה מושלמת ורלוונטית לכל עסק ש”מוכר”.

    ההבדל שעושה TLD

    זכור כי ה- TLD של אתר האינטרנט שלך מהווה חלק משם הדומיין שלך – כתובת האינטרנט הייחודית שלך. גם אם שאר שם הדומיין זהה, אם ה-TLD שונה הוא נחשב כשם דומיין אחר ויכול להוביל לאתר אחר, עסקים מסוימים רושמים גרסאות מרובות של הדומיין שלהם עם TLDs שונים כדי למנוע מעסקים אחרים לרכוש את הדומיינים הדומים. כשאתה רושם את שם הדומיין שלך, רוב הרשמים יציגו רשימה של דומיינים דומים, ומפצירים בך לרשום אותם גם כדי להגן על המותג שלך. לא תצטרך TLDs חלופיים שלא קשורים לעסק שלך, אך שקול לרשום חלק מהם למקרה. אתה יכול להפנות את כל הדומיינים שלך לאותו אתר.

    לקוחות יכולים להתבלבל בין דומיינים דומים ולגמור באתר הלא נכון. זה הדבר האחרון שאתה רוצה – לקוחות ראשונים יכולים להיות בלתי סלחניים לוותר מייד אם הם לא מצליחים למצוא את האתר שלך בניסיון הראשון. למרבה המזל, אתה יכול להימנע מתרחיש זה כל עוד זכור כמה דברים:

    1. לפני שאתה רושם את הדומיין שלך, בדוק אם שם .com דומה לשימוש ואם זה עלול להתבלבל עם האתר שלך. שקול לשנות את שם הדומיין המיועד שלך להיות פחות דומה, התאמצו במיוחד לבחור שם דומיין תיאורי ובלתי נשכח שלא ניתן לערבב עם שם אחר, אם נלקח שם ה- com הרצוי, אל תבחר פשוט באותו שם תחת TLD חלופי אלא אם הערכת בקפידה את האפשרויות שלך ובדקת לאן הדומיין , com מוביל, אם תשקיע מספיק מחשבה בשם הדומיין שלך והמיתוג שלך, לא יהיה שום סיכון להתבלבל האתר שלך עם אחרים.
    2. שם הדומיין שלך צריך להיות שם נרדף למותג שלך- שם הדומיין שבחרת צריך לעבוד טוב עם הלוגו שלך והאסתטיקה הכללית של האתר שלך. לרוב זה אומר שעליך לבחור שם דומיין זהה לשם המותג שלך, אם הלקוח מקליד שם ומקבל אתר הקשור לתחום אחר לגמרי, הוא יאבד את האמון שלו באתר הזה, ואם לקוח לא סומך על תוקף המותג שלך, הוא לא ירכוש זה אחד מהפרמטרים הכי חשובים בעת הקמת חנות אינטרנטית.
    3. בחירת שם דומיין: שמור אותו קצר- חשוב על הדרך בה תרצה לשווק את אתר האינטרנט שלך בעתיד. בחירת שם דומיין עליו אתה בונה עסק היא השקעה לטווח ארוך. חשוב על איך אתה יכול להשתמש בשם הדומיין הזה חודשים או אפילו שנים מהיום. כשאתה מסתכל על רבים ממותגי השמות הגדולים, תגלה שככל ששמך קצר יותר, כך ייטב. ככל ששמך קצר יותר, כך יהיה בלתי נשכח. ישנם יתרונות רבים לשם קצר, חלקם קשה אפילו לחזות.

    התחבר לפסיכולוגיה לשונית

    השתמשו באיות נכון, הימנעו ממקפים ונסו לא להשתמש במספרים בשם הדומיין. איות משונה יכול לדחות אנשים. אלא אם כן בניתם מודעות חזקה למותג ולשם, המשיכו עם מילים שאנשים מכירים. אתה יכול לשחק קצת גם על הפסיכולוגיה של השפה כאן. 

    בחר שם דומיין המסייע לקידום אתרים שלך

    קידום אתרים הוא קריטי עבור חנות מקוונת. כך תניע תנועה אורגנית (כלומר בחינם). כדי למקסם את ה- SEO שלך עם הדומיין שלך, הישאר רלוונטי, השתמש במילות מפתח וודא שאתה משתמש בתיקיות משנה ולא בתת-דומיינים, וגם וודא שאתה בונה אסטרטגיה כשאתה בוחר שם לבלוג שלך לאחר בניית אתר מכירות.

    צור איתנו קשר שיחת ייעוץ בחינם !

    מתלבט? שיחת יעוץ בחינם!